YENİLER >

"Hello Kitty" Sevimli Bir İdol - Ayşem Dündar

Kitty’i özel kılan belki de ağzının olmamasıdır. Tasarımcısı Yuko Yamaguchi diyor ki: “Ağız, çoğu zaman vücudun en ifadeli bölümü sayılır, ancak Kitty’nin ağzı olmadığından, gören ona istediği ifadeyi yakıştırıyor. Üzgünseniz, Kitty sizi neşelendirmeye çalışıyor gibi görünüyor. Mutluysanız, o da mutlu görünüyor. Bence onu özel yapan sır bu.”

1960’da kurulan Sanrio Şirketi’nin genç tasarımcısı Yuko Shimizu, Japonya’da sevimlilik temeline dayanan ve popüler kültürün bir parçası haline gelen Hello Kitty karakterini 1974’te tasarladı. Üretilen ilk ürün ise, küçük şeffaf plastik bir bozuk para cüzdanıydı.

Sade, siyah çizgilere sahip, ağzı olmayan, sol kucağına fiyonk ya da çiçek takılmış, büyük kafalı bu şirin kedi kısa zamanda dünya çapında bilinen ticari bir marka haline geldi. Hello Kitty sadece çizgi film kahramanı olmakla kalmadı, cüzdan, kalem, defter, çanta ve mücevher v.b aklınıza gelebilecek her türlü tüketim eşyasına ilham kaynağı oldu.

Kalın siyah çizgilerin hakim olduğu, vücudu yan dönmüş ilk Kitty tasarımı geçen zaman içinde sürekli gelişme kaydetmiş. 1975’teki çılgın çıkışın ardından 1977’ye gelindiğinde biraz ilgi kaybeden Hello Kitty, 1980’de Yuko Yamaguchi’nin yeni tasarımıyla düşüşten kurtulmuş. Firmanın hedef kitle üzerinde yaptığı araştırma sonucunda müşteriler hep aynı görüntüden sıkıldıklarını ve daha sevimli bir tasarım özlemi içinde olduklarını ifade etmişler. Tasarımcı Yamaguchi’nin yumuşak çizgileriyle farklı bir tarza bürünen Kitty, 1985’e gelindiğinde artık bir idoldür. Tasarımcılar her yıl Kitty için yeni temalar, renkler belirliyor ve dolayısıyla fanatik koleksiyoncuların mutlaka sahip olmak isteyecekleri yeni ürünleri piyasaya sunuyorlar.

Japonya’da yalnız çocuklar ve gençler değil, çalışan kadınlar da Hello Kitty ürünlerini takip ediyorlar. İşyerinde Hello Kitty kırtasiye malzemeleri kullanan veya arkadaşlarıyla Hello Kitty cep telefonu üzerine sohbet edenlere rastlayabilirsiniz.

Piyasada yaklaşık 22.000 Hello Kitty ürünü bulunduğu söyleniyor. Her ay yaklaşık 600 çeşit ürün yenileriyle yer değiştiriyor. Mevsimlere göre örneğin; yazın sandalet, kışın şal, sonbaharda okul çantaları gibi ürünler ilgi görüyor.

Hello Kitty’nin ilk hayranlarının halen ona sadık olduklarını söylemek yanlış olmaz. Kitty’i beğenen çocuklar artık büyüdüler ve onu bir moda akımı olarak benimsediler. Bunda Japon toplumsal davranışlarında yaşanan evrimin desteği hissedilebilir. Diğer bir deyişle, lüks tüketime karşı artan ilgi ve sevecen hislerin açıkça ifade edilebilir hale gelmesi, Hello Kiyyt’nin bu denli popüler olmasında önemli rol oynuyor. Milyonlarca kişi Hello Kitty ürünleri kullanıyor, bilgisayar oyunlarını oynuyor, çizgi dizileri izliyor, internette bloglar oluşturuyor… Üstelik aralarında Mariah Carey, Cameron Diaz, Heidi Klum, Carmen Electra gibi ünlüler de var.

Kitty’i özel kılan belki de ağzının olmamasıdır. Tasarımcısı Yuko Yamaguchi diyor ki: “Ağız, çoğu zaman vücudun en ifadeli bölümü sayılır, ancak Kitty’nin ağzı olmadığından, gören ona istediği ifadeyi yakıştırıyor. Üzgünseniz, Kitty sizi neşelendirmeye çalışıyor gibi görünüyor. Mutluysanız, o da mutlu görünüyor. Bence onu özel yapan sır bu.”

KEDİCİ AŞKINA ARA

EN YENİLER

TÜRKİYE'NİN KEDİ HASTANESİ

KEDİCİ FACEBOOK

KEDİCİ TWITTER