YENİLER >

"Kedinizi Veteriner Hekimine Götürün" - Seda Tuncel

Royal Canin'in başlattığı "Kedinizi Veteriner Hekimine Götürün" sosyal farkındalık kampanyası ile evcil hayvan sahiplerinin kedileri için düzenli sağlık kontrolleri planlamasının teşvik edilmesi amaçlanıyor. Biz de siz değerli Kedici Dergisi okurları için, markanın Kurumsal İlişkiler Direktörü Çağla Çavuşoğlu ile bir röportaj gerçekleştirdik..

• Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında lisans, yüksek lisans ve doktora öğrenimimi gerçekleştirdim. 2010-2013 yılları arasında doktora çalışmalarımı bir yandan yürütürken, bir yandan da gençlerin ve kadınların çalışma hayatında daha çok rol alabilmelerine ve mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi noktasında kendilerini gerçekleştirebilmelerine olanak sağlayacak sosyo-ekonomik kalkınma projeleri geliştirmek amacıyla Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nda (UNDP) özel sektör ile işbirliği içerisinde çalıştım. 2013-2017 yılları arasında Amerikan Şirketler Derneği’nde Dış İlişkiler ve Kamu İlişkileri Lideri olarak özel sektör ve kamu işbirliklerinin geliştirilebilmesi için çalışmalar yürüttükten sonra, farklı sektörlerde faaliyet gösteren Türkiye’deki uluslararası şirketlerin Kurumsal İletişim çalışmalarını yürüttüm. Yaklaşık 2 yıldır Royal Canin Türkiye bünyesinde, Kurumsal İlişkiler Direktörü olarak görev almaktayım. Kurumsal İlişkiler departmanı olarak, şirketimizin Bilimsel İletişim ve İlişkiler, Kamu İlişkileri, Son Tüketici İlişkileri ve Kurumsal Dış İletişiminden sorumluyum.

• Sizin evcil dostunuz var mı? Varsa aile olma hikayenizi öğrenebilir miyiz?

Hayvanlar, hayatımın olmazsa olmazları arasında. Halihazırda evimde 2 kedi ve bahçemde bakımını üstlendiğim 2 köpeğim bulunuyor.
2009 yılında yurtdışında yüksek lisans çalışmalarımı gerçekleştirirken, çok kıymetli aile üyemiz kedim ‘Kivi’ hayatıma girdi. Bu hikayenin benim için en ilginç ve ilham verici kısmı, hayvan sahiplenme sürecinde barınağın yaklaşım ve süreç yönetimini yakından görmek oldu. Bir kediyi sahiplenmeden önce, hayvan bakımı konusunda yeterli altyapıya sahip olup olmadığım titizlikle barınak yönetimi tarafından değerlendirildi. Maddi altyapımı gösteren belgeler incelendi, oturduğum evin kira sözleşmesinin hayvan bulundurabilme maddesinin olup olmadığı değerlendirildi ve son aşamada hayvan bakımını üstlenebilme noktasında yeterli olup olamayacağım, benim referans gösterdiğim 3 kişi aranarak değerlendirilmeye tabi tutuldu. Tüm bu aşamaları geçtikten sonra kedim kiviyi evime alarak, yaşam boyu bir beraberliğe yelken açtım. Sorumlu hayvan sahipliğinin sağlanabilmesi noktasında, barınak yönetiminin geliştirdiği bu yaklaşıma açıkçası hayran kaldım. Ek olarak, düzenli olarak kedimin sağlık durumu ile ilgili olarak barınak yönetimi tarafından arandım ve desteklendim. Kivi şu an 11 yaşında; gerek karakter, gerekse farklı bir kedi ırkının getirmiş olduğu özellik ve ihtiyaçları bakımından, benzersiz bir kedi. Hayatımın onunla renklendiğini görüyorum; varlığından ve hayatıma kattıklarından ötürü ona minnettarım.

• Bize Royal Canin’i anlatır mısınız?

‘Royal Canin’ markasını, 51 yıl önce Fransa’da yerleşik Veteriner Hekim Jean Cathary kuruyor. İlaç tedavisinin uzun soluklu çözüme kavuşturamadığı ve deri hassasiyetine yönelik sağlık sorunları bulunduran köpeklerin, tamamlayıcı ve kapsamlı tedaviye ihtiyaç duyduğunu anlayarak Hipokrat’ın felsefesi olan ‘beslenme, ilk ilaçtır’ prensibi doğrultusunda ilk özel beslenme çözümünü geliştiriyor.

Bu yaklaşım ile yola çıkan Royal Canin, ‘öncelikle kediler ve köpekler’ prensibi ile bugün portföyünde 300’ün üzerinde beslenme ürünü bulunduran, 100’ün üzerinde ülkede faaliyet gösteren ve toplamda 85,000’in üzerinde çalışanı olan uluslararası ve alanında lider bir şirket. ‘Hayvanlar için Daha İyi Bir Dünya’ hedefiyle çalışmalarını şekillendiren Royal Canin, bu amacını kedi ve köpeklerin farklı ihtiyaçlarına ve eşsiz özelliklerine yönelik geliştirdiği bilim temelli beslenme çözümleriyle hayata geçiriyor. Ayrıca, faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde hayata geçirdiği toplumsal projeler ile hayvan sağlık ve refahının geliştirilmesine yönelik uzman paydaşlar ile çalışıyor; farkındalık ve etki uyandıran programlar geliştiriyor.

• Royal Canin gerçekleştirdiği ‘Kedinizi Veteriner Hekimine Götürün’ sosyal farkındalık kampanyası nasıl başladı?

Kampanyamız, kedilerin sağlık ve refahı için kritik önemde olan fakat kedi sahipleri tarafından sıklıkla atlanılabilen kedilerde düzenli sağlık kontrollerinin önemine yönelik farkındalık uyandırma gerekliliğinin tespiti ile başladı. Araştırmalara göre, dünyada her 3 köpeğe kıyasla yalnızca 1 kedi düzenli olarak sağlık kontrollerinden geçiriliyor, ve bu durum dünyadaki kedilerin yarısından fazlasını etkiliyor. Bu unsurun ardında yatan birçok etken bulunmakla birlikte, kedilerin eşsiz doğası nedeni ile hastalık semptomlarını gizleyebilme özellikleri, özellikle kedi sahiplerinin kedilerde düzenli sağlık kontrollerinin önemine yönelik bilinçlendirme çalışmalarının gerekliliğini ortaya koyuyor. Hastalık semptomlarının kapımızı çalmasını beklemeden, zamanlı ve düzenli bir şekilde veteriner hekimler eşliğinde gerçekleştirilen sağlık kontrolleri, insanlarda olduğu gibi kedilerde de ‘erken teşhisin hayat kurtarmasına’ vesile oluyor.

Kampanyamız kapsamında Ipsos işbirliği ile Ekim 2020 tarihinde 882 kedi sahibi ile görüşmeler gerçekleştirdik. Araştırma sonuçlarına göre, ülkemizde kedi sahiplerinin yalnızca yüzde 17’si kedilerini düzenli sağlık kontrolleri amacıyla veteriner kliniğine götürüyor. Veteriner klinik ziyaretleri gerçekleşmesi halinde ise, bunun en temel nedenleri arasında ‘kedilerin hastalık semptomu göstermesi’ belirtiliyor. Hastalık semptomları belirdiğinde vakit kaybetmeden sağlık kontrolü için veteriner hekimine götürenlerin oranı ise, yalnızca yüzde 24.

Yine aynı araştırma sonuçlarına göre; kedi sahiplerinin yüzde 45’i muayene öncesinde, esnasında ve sonrasında yaşanılan stresin, veteriner klinik ziyareti sürecinde onları en çok zorlayan konu olduğunu belirtiyor. Kedi sahiplerinin yüzde 20’si klinik yolculuğu sırasında yaşanılan bu stresi, klinik ziyareti sırasında en çok zorlanılan konu olarak ifade ederken; yüzde 14’ü en çok kedisini taşıma çantasına yerleştirirken zorlanıyor. Kedi sahiplerinin yüzde 80’e yakını; veteriner klinik ziyaretinin daha kolay bir süreç olması halinde kedilerini çok daha sık sağlık kontrollerinden geçireceğini belirtiyor.

Tüm bu rakamlar, ‘Kedinizi Veteriner Hekimine Götürün’ farkındalık hareketini ülkemizde gerçekleştirmek ve bunu uzun soluklu bir düzlemde yapabilmenin, hayvan sağlığını tesis etme noktasında ne kadar önemli olduğunu vurguluyor.

• Kampanyanın amacını öğrenebilir miyiz?


Çok paydaşlı ve çok yönlü fayda gözeterek hayata geçirdiğimiz ulusal farkındalık kampanyamızın amaçları,
o Kedi sahiplerinin kedilerini düzenli olarak sağlık kontrollerinden geçirmelerinin önemi konusunda farkındalık oluşturmak,
o Hayvan sağlığı alanında koruyucu hekimlik anlayış ve uygulamalarının teşvik edilmesini sağlayarak, bu konudaki duyarlılığın ve bilgi düzeyinin artırılmasına katkıda bulunmak
o Hayvan sağlığı söz konusu olduğunda veteriner hekimlerin mesleki otorite olarak konumlandırılmasının pekiştirilmesini ve veteriner kliniklerine olan trafiğin artırılmasını sağlamaktır.

• Sosyal medyada birçok ünlü, veteriner hekim, sivil toplum kuruluşu ve dernek kampanyaya destek çağrısında bulundu. Nasıl geri dönüşler aldınız?

Şirketimiz öncülüğünde hayata geçen kampanyamızı, ulusal seviyeye taşıyabilmek, çok daha geniş kitlelere yayabilmek ve sahada veteriner kliniklerimiz ve hekimlerimiz ile eşgüdüm halinde yürütebilmeyi sağlayabilmek amacıyla, çok paydaşlı bir yapıya oturttuk. Resmi program ortaklarımız olarak, İstanbul Veteriner Hekimler Odası (İVHO), Kedi Hekimliği Derneği (KHEDI), Kedici Veteriner Hekimler Derneği (KEDVET), Klinisyen Veteriner Hekimler Derneği (KLİVET) ve Küçük Hayvan Veteriner Hekimleri Derneği (KHVHD) sağolsunlar katkı ve desteklerini eksik etmediler.

Ölçeğimizi yayarken aynı zamanda program kapsamında hayata geçirdiğimiz içerikler ve etkinliklerin sayısını artırdık. www.kedimklinikte.com websitesini bu kampanyaya özel olarak hayata geçirdik ve kedi sahiplerine yönelik her türlü hayat kolaylaştıran ve sorumlu kedi sahipliği anlayış ve uygulamalarını yayacak faydalı içerikleri sağladık. 15 Ekim - 15 Kasım 2020 tarihlerinde yürüttüğümüz kampanya kapsamında toplamda 17,500 kişinin websitemize erişim sağladığını gördük.

Almış olduğumuz geri dönüşler, program ortaklarımız dahil olmak üzere tüm paydaşlar için son derece olumlu oldu. Kampanya kapsamında 11 basın bülteni ve 4 özel röportaj serisi ile, 3 milyon 600bin kişinin erişim sağladığı bir basın etkileşim hareketi sağladık. 32 veteriner hekimimiz çektikleri mini ve özel video mesajları ile ‘Kedinizi Neden Veteriner Hekiminize Götürmelisiniz’ sorusunun yanıtını açıkladılar ve 100’ün üzerinde veteriner kliniğimiz, kampanya etiketimiz olan #kedimklinikte’nin hayvan sahiplerine yayılmasına katkıda bulundular. Sosyal medya platformlarımızda, 3 milyon 500bin kişi ile erişim ve etkileşim sağlama şansı yakaladık. Yine bu kampanyaya özel kedi sahiplerine yönelik geliştirdiğimiz canlı webinarımız ile 3500 kişiye doğrudan ulaştık ve sorularını canlı olarak yanıtlama şansına sahip olduk.

• Kedici Dergisi okurlarına iletmek istediğiniz bir mesaj var mı?

‘Kedinizi Veteriner Hekimine Götürün’ farkındalık kampanyamızın iletişimine yönelik sunmuş olduğunuz katkılar, destekleriniz ve işbirliğiniz için Royal Canin Türkiye ailesi olarak sizlere çok teşekkür ediyoruz. Her kanaldan, tüm paydaşları kapsayarak harekete geçirdiğimiz kampanyamızın, tek bir ses ve yürek olarak tüm kedi sevenlere ve kedi sahiplerine ulaşabilmesi kapsamında sunmuş olduğunuz destekler ile harika çalışmalara imza atıyorsunuz.

Keditörün Önerisi

Kediler Alemi

KEDİCİ AŞKINA ARA

EN YENİLER

TÜRKİYE'NİN KEDİ HASTANESİ

KEDİCİ FACEBOOK

KEDİCİ TWITTER