Yoga ve Büyük Kediler

Tabi ki, büyük kedilerin yogilerin gözünden kaçması mümkün değil. Bu müthiş çevik, akıllı ve onurlu hayvanlar bin yıllardır şamanların enerjilerine sahip olmak istedikleri en gözde güçlerdir.

Omurgayı doğru kullanmak ve esnetmek için kedilerin yöntemlerini kullanmak çok mantıklı ve işe yarar sonuçlar getirir. Yoga asanalarından (fiziksel pozlar) iki tanesi büyük kedilerin ismini taşır.

“Kaplan” ve “Panter”

KAPLAN POZU

– Dizlerinizin ve ayaklarınızın üzerine oturun
– Ellerinizi tam omuzlarınızın altında yere koyun, el parmaklarını iyice açıp avuç içinizle yeri tam kavrayın.
– Omurganız yere tam paralel olsun, çenenizi boğazınıza doğru çekin
– Sağ kolunuzu gerin, yere paralel tutun, avuç içi karşıya baksın, sol bacağınızı gerin, yere paralel yapın, ayak tabanınız karşıya baksın.
– Gözlerinizi açık ve göz bebeklerinizi sabit tutun, tek bir noktaya odaklanmaktan ziyade görüş alanınızdaki her yerin farkında olun, her şeyi görün ama hiç tepki vermeyin, sanki zaman durmuş gibi, sanki her şey – siz dahil, zihniniz ve duygularınız dahil- donup kalmış gibi… Kollarınız ve bacaklarınız ne kadar ağırlaşsa da, hareketi bırakmayın.

Eğer bu pozda en az 3, en fazla 11 dakika dayanabilirseniz, daha sabırlı, daha kararlı ve daha net gözlem yapan biri olursunuz.

Kendinize verdiğiniz süre dolduğunda ayaklarınızın üzerine oturup anlınızı yere koyun (Secde yapın) kendinizi her durumda güçlü ve sabırlı olarak imajlayın.

Tekrar ellerinizin ve dizlerinizin üzerinde durarak aynı hareketi sol kol ve sağ bacak ile tekrarlayın.

Dikkat etmeniz gereken en önemli şey uzun duruşlarda eklemlerinize zarar vermemektir. Bunun için dizlerinizin altına kalınca bir battaniye koyabilirsiniz ve el bileklerinize bandaj sarabilirsiniz

PANTER POZU

– Dizleri yerde tutun
– Ayak parmaklarını öne kıvırın ve ayak tabanlarını arkaya gerin
– Karnınızı bacaklarınızın üst kısmına yaslayın ve kasıklarınızı iyice derinleştirin
– Ellerinizi mümkün olduğu kadar ileriye uzatın, dirseklerinizi kilitlenene kadar gerin
-Bileklerinizi yere iyice bastırın ve avuç içlerini tam karşıya açın, tüm parmaklarınızı açarak iyice gerin
-Dirsekleri yukarıda tutarak omuzlarınızı aşağıya doğru itin
-Boynunuzu sıkıştırmayın

Bu pozda en az 5 dakika sabır ve kararlılıkla – hatta inatla- bekleyin. Sonra sakince yüz üstü uzanarak yanağınızı yere koyun, kollarınızı gövdenizin iki yanına getirin ve avuç içlerini yukarı açın, ayaklarınızın baş parmaklarını birbirine değdirin ve topuklarınızı iki yana açarak tamamen gevşeyin 3-5 dakika dinlendikten sonra Panter pozunu tekrarlayın.

Eğer Panter pozunu her gün yaparsanız tüm sırt ağrılarından, tutulmalardan ve kramplardan kurtulursunuz, bu aynı zamanda “lüzumsuz fedakarlıklardan – gereksiz sorumluluklardan” da kurtulmak anlamına gelir – ki bu davranışlar bizden talep edilmemiştir. Biz kendimize bunu vazife edinip iyilikleri sorumluluklara dönüştürmüşüzdür.” İşte tam bu noktada kedi davranışlarını gözünüzün önüne getirin, onlar asla gereksiz sevgi gösterilerinde, minnettarlık çağrıştıran davranışlarda, sabahlara kadar sahibini beklemek gibi lüzumsuz fedakarlıklarda bulunmazlar, kendi kişiliklerini daima korurlar.

Belki de kedileri taklit ederek farkında olmadan kendimize sandığımızdan çok faydamız dokunabilir…

Hazırlayan: Ferhan Yüksel

 

İlk yorum yapan siz olun

cevaplayın

Posta adresiniz yayınlanmayacak


*